Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Orlické hory

Silvestrovská procházka orlickými horami  se namísto kochání scenériemi zvrtla v datlování aplikací mapy.cz a já se během ní stala "čínskou občankou"

O Silvestru jsem se brouzdala  pro mě neznámými Orlickými horami o samotě, zatímco všichni ostatní pracovali a běžkovali. Měla jsem jít po  barevně neznačené cyklotrase, kterou mi vytyčil na mapě terénu znalý mistr kominického řemesla. V odhadu délky trasy se sekl jen asi o 8 kilometrů  a musela bych pak jít několik kilometrů tmou. Takže  jsem se okruh rozhodla  střihnout.  Bez GPS bych byla naprosto ztracená, ale díky  aplikaci mapy.cz jsem se prodrala zavátou zkratkou, kterou procházela jen lesní zvěř a kde bylo asi 30 až 40 cm sněhu, na správný rozcestník.

Bloumala jsem mezi polorozpadlými bunkry, špičatými rampouchy, omrzlými stromy, nikde ani noha. Ticho se dalo krájet. A já jsem začala slyšet hlasy v sobě, které mi potutelně našeptávaly: "Netrefíš zpátky, Péťo, mobil, který je na necelých 40 procentech  se vybije a ani horská služba služba tě v této divočině nenajde! Zůstaneš tady navěky. Nejsi žádná Nastěnka, aby tě magicky zachránil děda Mráz."

Až na závěr se vynořily stovky běžkařů u chaty na Suchém vrchu. Dala jsem si smažák a krokety, které mi mou vlastní zkřehlostí a nervozitou  vystřelovaly z pod nožíku a bombardovaly hlavy tamních turistů, kteří naštěstí nezjistili, odkud přichází. Takže jsem zůstala napůl hladová, ale zato jsem si dobila svůj  smartphone Huawei, u kterého jsem byla v rámci vynucené aktualizace rozhraní EMUI potvrdit, že od této chvíle se budu řídit zákony Čínské lidové republiky.  

Bohužel jsem, jakožto novopečená čínská občanka a patrně i skrytá agentka,  nevěděla, jak se dostat k zapadlé české chatě, kde jsem bydlela. Na  závěr byla totální tma, neviděla jsem na značky a čínští soudruzi mi nepomohli. Naštěstí jsem se vynořila u obydlí, kde mi dobří čeští lidé poradili, kam vlastně mířím, netuše, že radí novopečenému čínskému špionovi.

 

 

bez stativu

 

Autor: Petra Havelková | pondělí 7.1.2019 12:58 | karma článku: 17,10 | přečteno: 422x
  • Další články autora

Petra Havelková

Poslední mohykáni proruské propagandy v Česku

Během únorového vpádu vojsk Putinova režimu na Ukrajinu bylo přijata série opatření proti šíření ruských desinformací. Řada zemí euroatlantického bloku i jejich spojenců se rozhodla zablokovat ruský propagační kanál Russia Today

16.8.2022 v 19:44 | Karma: 18,86 | Přečteno: 1451x | Diskuse| Politika

Petra Havelková

Na vlnách šedé ekonomiky

Můj postoj k šedé ekonomice byl vždy dvojznačný. Vím, že poctivě danícím občanům, soukromým podnikatelům a právnickým subjektům vděčím za mnohé. Jen díky nim jsem bezplatně vystudovala, mohu jezdit po opravených silnicích.

28.7.2022 v 21:09 | Karma: 13,02 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ekonomika

Petra Havelková

Je projekt Pirátské strany o zdanění psychotropních látek smysluplný?

Možné zdanění příjmů z legislativně regulovaného prodeje psychotropních látek, které má Pirátská strana ve svém programu, se jeví jako zajímavý nápad řešení finančních problémů spojených s náklady na ústavní léčbu závislostí

6.7.2021 v 13:18 | Karma: 12,95 | Přečteno: 561x | Diskuse| Politika

Petra Havelková

Ruský vliv

Protřásla si bezstarostně své tmavé dredy v podzimním větru a nechala se pohladit posledním zábleskem babího léta. Cítila se svobodná.

1.3.2021 v 18:24 | Karma: 6,82 | Přečteno: 589x | Diskuse| Poezie a próza

Petra Havelková

Mercury a malí Čecháčci

Zpěvákova raná 80. léta strávená v Mnichově ve společné domácnosti s německou herečkou Barbarou Valentin, která jej zasvětila do tamní LGBT scény, byla v dětem přístupném filmu Bohemian Rhapsody zcela opomenuta.

10.3.2019 v 9:57 | Karma: 11,16 | Přečteno: 1225x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 191
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1258x
Mezi mé zájmy patří  kulturní dění v mém okolí, literatura, reflexe vlivu masových médií na utváření obecného mínění. Zajímám se o kognitivní vědy, evoluční psychologii, teorii memů a literaturu.