Jak jsem si sama bezbolestně ale se zmatky nanesla trvalou

13. 04. 2017 18:44:07
Za sedmdesát korun si při střední délce snadno samy vytvoříte domácí dlouhodobou trvalou. S podmínkou, že už máte doma plastové natáčky. Mě se to podařilo při mé roztžitosti až napodruhé při středně poškozeném vlasu

Mladé kadeřnice nanášení trvalých nesnáší. Jednak nemají vhodné natáčky a jednak mají pocit, že trvalé jsou out, že byly záležitostí minulých let, příliš ničí vlasy a nejraději nanáší tmavovláskám nepříliš módní blond melíry. Ty nejodvážnější z nich jsou ochotné jít do dredů anebo do prodloužení vlasů.

Já se svým středně silným, středně tmavým relativně těžkým, ale nepříliš silným evropským vlasem se střední mírou vlnivosti, jsem ale byla za svých mladých let na trvalé zvyklá. Vždy jsem se ale dala po vysoké mladou holičkou bez natáček ukecat, ať se raději jen nechám ostříhat, omelírovat a do trvalé nejdu. Už za mých mladých let jsem musela holičky do trvalých nutit a vždy jsem, díky jejich složitým procedurám a tajemnému kladení natáček měla pocit, že se jedná o proces, jenž bych rozhodně nezvládla sama doma nad vanou.

Melíry, jež jsem měla před 2 lety, zatěžují tmavé vlasy často vzhledem k tomu, že se musí neustále opakovat, mnohem více, nežli trvalá. Kulmování je celkem pracné a je zátěží pro vlas. Asi před půl rokem jsem skočila na módní novinku samonavíjecí kulmy značky Baby Liss, jež měla svého času reklamy i v televizi.

Bohužel se jednalo o zmetek. Kulma prameny sice sama navinula, ale během procesu je nenahřála a tak vycházely z přístroje v tom lepším případě rovné. V tom horším případě přístroj pramen vlasu skalpoval. Bylo mnohem jednodušší si vlasy nahřát s pomocí klasické kulmy. Naštěstí se mi toho samého dne podařilo relativně drahý přístroj v obchodním řetězci vyreklamovat a dostat zpátky své peníze.

Melíry jsem, vzhledem k tomu, jak oslabují a zmrtvují vlas, a činí z řady předčasně brunet bledé pleti zbytečně vybledlé "chodící mrtvol"y, už nechtěla. Odrosty působí na tmavých vlasech nepřirozeně, chvíli jsem si vlasy odbarvovala celé sama, ale silná vrstva peroxidu dráždí pokožku. Vlas si proto občas, 1 x za rok zesvětlím maximálně o 2 odstíny a ne o odstínů pět.

Na jaro jsem zatoužila po trvalé, jelikož ale měly kadeřnice čas až za týden, rozhodla jsem se, že si ji poprvé nanesu sama. Zašla jsem si do drogérie, kde je stejně většinou k dostání na rozdíl od bohaté škály barev různých značek jen trvalá od firmy Valea ve verzích pro vlasy barvené, světlé a tmavé za 69 Kč. Kadeřnice obvykle nehovoří dobře o levnější produktech z drogerií. Dražší varianty trvalých, se pohybují kole 400 Kč a dají se sehnat na internetu, ale budou fungovat na obdobné bází jako levnější varianty z drogerií. Valea je na úrovni značky Schwarzopf a vlasy zas tak nepoškozuje. Záměrně jsem zvolila variantu na odbarvené vlasy. V našem 7 tisícovém městě stejně ve 2 drogeriích žádnou jinou značku neseženete. A nenabídnou ji ani velká obchodní centra.

Hodná, ale nepříliš zkušená prodavačka mi nabídla sadu natáček a doporučila natáčky kovové, které ale v řetězci ani neměli. V návodu, který jsem si během nákupu otevřela, bylo psáno, že se nemá trvalá aplikovat na kov, a tak jsem koupila 2 sady středních plastových natáček.

Výrobce trvalé ondulace Valea má sice podrobný, ale poněkud zavádějící průvodní instuktáž. Poskytuje v jednom balení 2 lahvičky, na nichž není viditelné označení, o co se vlastně jedná. Zákazník se může klidně domnívat, že se jedná o dvě balení toho samého produktu. Matoucí je i malými písmeny napsaný návod, jenž je na jedné straně v češtině a dole ve slovenštině. Kupující si nemusí všimnout, že český návod pokračuje ještě na druhé straně, protože působí jako ukončený slovenským textem.

To stalo i mě, jež jsem si pročetla návod, kde bylo na první straně napsáno o testu pokožky, vzhledem k možné alergii, jenž jsem přeskočila, protože na většinu barev alergická nebývám a o natření se mastným krémem a obtočení natočených vlasů vatou.

Dle návodu jsem si natočila vlasy, omotaly volný prostor vatou, aby mi nepotřísnil pokožku, namastila krémem obličej, posléze nanesla balení trvalé houbičkou a čekala. Na mé, tedy barvené, poškozené vlasy se mělo čekat max. půl hodiny a pak trvalou sundat. Mezitím jsem si ale po půl hodině všimla druhé lahvičky v balení a myslela jsem si, že se jedná o to samé balení v lahvičce. Usilovně jsem pátrala v českém a slovenském návodu a nedošlo mi, že má někde daleko v sekci na druhé straně pokračování.

Domnívala jsem se, že se jedná o to samé balení trvalé a napadlo mě, že druhou lahvičku možná do balíčku přihodila nějaká zákaznice, jež si výrobek prohlížela, z balení jiné trvalé. Nanesla jsem nervózně lahvičku, protože jsem si nebyla jistá, že roztok pronikl přes celý natočený vlas až k natáčkám. Pak si vlasy zhruba po 40 minutách od prvního nanesení trvalé smyla a výsledkem byl skoro rovný takřka nezvlněný vlas.

Vlas nebyl zas tak poškozený, mám krátký vlas ve tvaru mikáda a dá se ještě více sestřihnout. Dříve jsem v pohodě snášela i více trvalých, aplikovaných zhruba po 4 měsících po sobě sebe. Myslela jsem si, že se jednalo o objemovou trvalou, jež vlasy pouze prodýchá a dodá jim na bohatosti, ale nesáhneme, protože se jedná o šetřivou trvalou, žádných kudrlin.

Zabrala jsem se do další práce, pak mi to ale nedalo a přečetla jsem si na internetu návod na nanášení trvalé od značky Schwartzkof a zde se psalo o tom samém postupu. Ale po omytí vodou bylo napsáno, že se ještě na natáčky použije druhá krabička v balení, jež je tzv. fixátorem. Ta působí 10 minut, pak se natáčky sejmou a poté se na vlas aplikuje jedna zbývající třetina fixátoru, jež vlas dokonale zkudrnatí.

Takže jsem to spletla a až nyní jsem si obdobného postupu povšimla v drobně napsaném návodu na druhé straně přiložené papírové 4dílné skládačky.

Kupující vůbec další strany s manuálem na nanášejí peroxidového fixátoru nemusí všimnout.Výrobce by udělal lépe, když by český návod dal na jednu stranu a návod slovenský na úplně opačnou stranu, a tak nemátl zákazníky.

Buď jsem se mohla, po spleteném pročtení manuálu, spokojit s takřka rovnými vlasy, jež se mírně vlnily jen po navhlčení, což by bylo bezpečnější a šetrnější k vlasu. Jelikož jsem ale vzpurné povahy, koupila jsem si hned druhý den další balíček trvalé, tentokrát ale ne šetřivé na vlas barvený, ale obyčejné na vlas tmavý, která by měla mít výraznější výsledek.

Na polodlouhé vlasy stačí jedno balení, na dlouhé jsou lepší balení 2.

Nyní jsem se rozhodla pro radikálnější řešení v rozporu s návodem. Protože jsem náchylná na poleptání kyselinami ani peroxidy, potřela jsem si tvář mastným krémem, a nanesla první bázi hned na mokré vlasy. Teprve pak jsem si vlasy rychle natočila na natáčky, nemastila si hlavu, nekladla mezi natáčku už vatu, jak se psalo v návodu, a poté jsem počkala rovných 45 minut. Na poškozených vlasech by se sice měl výrobek nechat jen deklarovaných 15 minut, ale pak by nebyl vidět žádný výsledek.

Poté jsem nanesla peroxidový fixátor na 10 minut po sejmutí natáček zbytek fixátoru na 5 minut.

A nyní se už výsledek dostavil, a to zhruba takový na nějž jsem byla zvyklá z klasických trvalých za svých mladých let za drahé peníze ze brněnských salonů. Je samozřejmě třeba počítat s tím, že vlas bude více vysušený a potřebuje více balzámu a mastných ošetřovacích krémů. Na druhou stranu občasná trvalá na polodlouhých vlasech sama o sobě zatíží vlasy možná ještě méně než mnohonásobně opakovaný melír a je obranou proti přílišnému maštění vlasů, k němuž může docházet po pár dnech, kdy se vlas nemyje.

Po létě vlasy odrostou a trvalá se přirozeně natáhne anebo po několika měsících překryje další trvalou, například nanesenou na větší natáčky, jež vlas narovná. Hlavně se tím dá ušetřit, pokud už máte vlastní natáčky, od 350 až po 900 Kč dle jména kadeřnického salónu a nemusíte se nikam objednávat a hnát.

Pokud máte tenké vlasy, anebo vlasy zatížené řadou opakovaných melírů, mohou vlasy celkem snadno zkrepovatět, anebo se začít ulamovat. Takže bych obdobné experimenty v rozporu s návodem doporučila, pokud si svých dlouhých kadeří ceníte, jen na mikádo anebo na kratší vlas. Trvalou na delší, zejména poškozené vlasy bych svěřila kadeřnici. Vlasy vám patrně neupadnou, trvalá Valea nepůsobila na mých vlasech nějak agresivně, a podobně na tom budou i další obodobné typy trvalých. Ale vaše vlasy mohou ztratit při česání hřebenem elasticitu a budou mít vyšší sklon se více lámat.

Autor: Petra Havelková | čtvrtek 13.4.2017 18:44 | karma článku: 13.50 | přečteno: 2802x

Další články blogera

Petra Havelková

Poslední mohykáni proruské propagandy v Česku

Během únorového vpádu vojsk Putinova režimu na Ukrajinu bylo přijata série opatření proti šíření ruských desinformací. Řada zemí euroatlantického bloku i jejich spojenců se rozhodla zablokovat ruský propagační kanál Russia Today

16.8.2022 v 19:44 | Karma článku: 18.61 | Přečteno: 1443 | Diskuse

Petra Havelková

Na vlnách šedé ekonomiky

Můj postoj k šedé ekonomice byl vždy dvojznačný. Vím, že poctivě danícím občanům, soukromým podnikatelům a právnickým subjektům vděčím za mnohé. Jen díky nim jsem bezplatně vystudovala, mohu jezdit po opravených silnicích.

28.7.2022 v 21:09 | Karma článku: 13.02 | Přečteno: 650 | Diskuse

Petra Havelková

Je projekt Pirátské strany o zdanění psychotropních látek smysluplný?

Možné zdanění příjmů z legislativně regulovaného prodeje psychotropních látek, které má Pirátská strana ve svém programu, se jeví jako zajímavý nápad řešení finančních problémů spojených s náklady na ústavní léčbu závislostí

6.7.2021 v 13:18 | Karma článku: 12.66 | Přečteno: 561 | Diskuse

Další články z rubriky Miniblogy

Ondřej Flégl

Hnutí lhářů, ANO, zneužilo manželství pro všechny a bodlo liberály do zad

Kratičké pokračování mého dřívějšího článku, které popisovalo bezpáteřní, bezhodnotový oportunismus hnutí ANO. Zajímá mě, kdy asi zradí seniory? Ale počkat, to už vlastně udělalo, jak popsal Ústavní soud v případu důchodů.

29.2.2024 v 12:12 | Karma článku: 10.51 | Přečteno: 386 | Diskuse

Zdeněk Pokorný

Cenzura a její vliv na idnes ....aneb dobrá práce cenzury.

Je to zvláštní, kdysi a je to už dávno, bylo idnes nejčtenější ...nevěříte, jak říkám, už je to dávno....před dobou kdy lidé mohli říkat svůj názor. ....ostatně jsou to jejich prachy, čtenost a rozmanitost názorů není vhodná že

4.2.2024 v 11:11 | Karma článku: 21.98 | Přečteno: 446 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Další z mé knihy Ruksak, legrace, erotika a smrt

Celá ta sranda začala 26. července 1939 po sedmé hodině, když mě maminka konečně vypustila ze svého lůna. Už bylo na čase, i když si stěžovat nemohu - po celých těch devět měsíců bylo o stravu a střechu nad hlavou postaráno -

6.1.2024 v 10:51 | Karma článku: 9.64 | Přečteno: 125 | Diskuse

Miloslava Cejpková

Už jste měli odvahu vlézt po svátcích na váhu?

Já jo, ale protože si už dlouhá léta vedu statistiku, kolik to háže, byla jsem tak zbabělá, že jsem z ní raději honem odskočila, než byla ta příšerná cifra jasná. Kombinace ekonoma a celoživotního cvalíka je vražedná...

6.1.2024 v 0:37 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 179 | Diskuse

Alina Čertilina

Onkologie II

Málokdy se dá jednoznačně určit hranici mezi pacientem který otravuje a bezdůvodně vysává zdravotnický systém a člověkem který má vážné onemocnění v začátečné fáze

30.12.2023 v 17:56 | Karma článku: 5.76 | Přečteno: 131 | Diskuse
Počet článků 191 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1228

Mezi mé zájmy patří  kulturní dění v mém okolí, literatura, reflexe vlivu masových médií na utváření obecného mínění. Zajímám se o kognitivní vědy, evoluční psychologii, teorii memů a literaturu. 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...