Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem hnána touhou po vysoké karmě o všechny vlasy přišla

Kdo by netoužil po popularitě u svých čtenářů potvrzené vysokou karmou? Dlouho jsem bádala, jak jí dosáhnout, až jsem dospěla k názoru, že největší šanci mají kudrnáči. Snad proto jsem si pořídila BaByliss

Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše. Závidím ostatním autorům jejich oblíbenost u čtenářů a vysokou karmu. Kudy chodím, tudy přemýšlím, jak bych zaperlila a zablýskala se mi tam nějaká ta pětadvacítka anebo třicítka, aniž bych se musela uchylovat k nekalým praktikám sdílení svých článků na alternativních ultrapravicových anebo proruských serverech a nemusela tak zaprodat svou duši ďáblu.   

Nevytvářet výbušné směsi kritikou náboženství, kterému rozumím jako koza petrželi, vyvoláváním hysterie kolem neexistujících muslimských atentátníků řádící v Quebecu, kritikou našich médií, naší slavné EU, kudrnáče Bohuslava Sobotky anebo antifeministickou rétorikou, znamená nezvednout si karmu. Nehrát si na patriotku, kterou nejsem, rovněž karmu nevyžene do hvězdných výšek. Kudy chodím, tudy přemýšlím, jaká vede cesta z nízkokarmového pekla, do nějž se dostávají autoři s umírněnými postoji, kteří nešíří zbytečně poplašné zprávy.

Až mě osvítil duch bloggerský a došlo mi, kdo a jak a proč u čtenářů vítězí. Jsou to skoro vždy jemně navlnění  kudrnáči, ať už se jedná o Markétu Šichtářovou anebo Jitku Přikrylovou, či Tomáše Vyorala! Ať napíší, co napíší, karmu mají vysokou a to jedině díky tomu, že mají nakulmované vlasy. Protože to, co mají na hlavě, nejsou přirozené kudrliny. To jsou povětšinou uměle zvlněné vlasy. Existují i světlé výjimky, jako jsou oblíbený blogger Hermánek anebo Ziegler. Ale ti jsou téměř plešatí a tudíž jsou zcela jistě obětí svých experimentů s vlasy. 

Rozzářila jsem se štěstím. K úspěchu u čtenářů mi postačí, když si namísto složitého trojitého ověřování zdrojů, četby ve 4 jazycích, sledování autentických projevů politiků, navlním svůj přirozeně jemně nerovný evropský vlas. "Taky jsi byla populární na VŠ, když jsi měla trvalou. Tu už ti ale holička neudělá, zvláště, když sis nechala melír, pak si na to hodila peroxid a pak tmavou barvu. To bys byla plešatá. Natáčky na hlavě nesneseš, a stejně ti nevydrží. A kulmovat si každý den vlasy, kdo na to má čas?" mlelo to ve mně do úmoru. 

má zkušenost s BaBylissem

 

Krátce před Vánocemi jsem stejně jako miliony žen po celém světě sledovala reklamu na automatický lis na vlasy značky BaByliss a nestačila jsem se divit. Žena strčila pramínek svých vlasů do magického přístroje a vylezly jí z ní po dvou pípnutích krásné kudrliny. Na internetu jsem slyšela pět chválu na tento zázračný lis na úspěch  a dozvěděla jsem se, že s ním dokáže pracovat dokonce i malá žába. Poradila jsem se se známou, co šla nedávno do dredů a ta mi řekla, ať se nebojím a jdu do nejnovějšího výdobytku vědy a techniky. 

Přístroj jsem si nekoupila, protože jej  nikde neměli. Až jednou v Brně v Tescu, kam jsem omylem zabloudila, se na mě zasmál v podobě pětisetkorunové slevy. Už to mi bylo podezřelé. Přístroj navíc  nebyl opatřen českým návodem a z popisu jsem se dozvěděla maximálně to, že je opatřen magickým štítkem Made in China. To samo o sobě je zárukou kvality, řekla jsem si, slepě věříce slovům našeho pana prezidenta Miloše Zemana. 

Prodavačky, které nikdy BaByliss nepoužily a viděly jej rovněž pouze v reklamě, mi sdělily, že na můj vlas bude ideální, ačkoli je kratší. A tak jsem si přístroj zakoupila s tím, že jej budu moci ten samý den vyreklamovat v nejbližší prodejně Tesco. 

Přístroj jsem uchránila před chtivýma rukama své matky a poctivě jsem si přečetla návod bez jediného obrázku. "Vše je bezpečné, dvakrát to pípne a vlna je tu. Může to sice smrdět, ale s tím se nelamte, zákaznice, hlavu. Smrdíte to vy sama  v složité chemické reakci společně s naším přístrojem dohromady" dozvěděla jsem se "a to za výsledek stojí." 

Podívala jsem se do zrcadla, připravila hřebenem pramínek vlasů, zastrčila přístroj do zásuvky, nastavila teplotu  a čekala jsem trpělivě na to, jak se mi zvedne druhý den díky kudrlinám karma. Jaký byl můj údiv a zklamání, když z přístroje vylezl naprosto identický pramínek vlasů jako před tím.  A pak zas, a zas, mezitím se mi vlasy několikrát zašmodrchaly do přístroje a musela jsem je rvát silou ven. 

výsledek mé hodinové práce

 

Vyhodila jsem je netrpělivě do odpadkového koše s tím, že něco dělám špatně. Prohlédla jsem si ještě jednou návod na internetu, umyla a vysušila vlasy, aby na nich nebyly zbytky prachu a  laku, a pokračovala ve svém úsilí, dokud jsem nebyla plešatá. Rozplakala jsem se a rozzuřeně jsem si řekla: "A dost. Něco tady nehraje. Asi to holka vrátíš v nejbližší prodejně Tesco".

 

Netrpělivě jsem sešlápla plyn a za půl hodiny jsem sdělila zklamané prodavačce, že přístroj nevytváří vlny, ale plešatost. Byly mi vráceny peníze. Ještě že máme zimu a nikdo si pod čepicí mé holé hlavy nevšimne. Do jara mi vlasy dorostou. "Alespoň bude o čem psát", řeklo mi to mé věčně pozitivně naladěné  vnitřní já, freudovské  Das Selbst. "Aspoň využiješ své blond paruky. Karma ti sice nevyroste, ale máš zkušenost".

"Šmejdi", vykřikl otec naštvaně, když spatřil mou pleš. 

"Nikoli, jen prodavači snů evropským blbkám jako jsem já a tisíce dalších.  Číňanky už čínské produkty prokoukly a kupují kvalitní západní zboží. A to jsem už rozdala v rámci své profese bezpečáka desítky upozornění dělníkům, jak vyzrát na lisy excentrické, hydraulické, ruční, paketovací a další a další a nepřijít k úrazu. Jen tento jeden lis jsem předem neprokoukla" odvětila jsem tiše. 

BaByliss - v překladu lis na děti.

Autor: Petra Havelková | neděle 19.2.2017 18:20 | karma článku: 19,51 | přečteno: 687x
  • Další články autora

Petra Havelková

Poslední mohykáni proruské propagandy v Česku

Během únorového vpádu vojsk Putinova režimu na Ukrajinu bylo přijata série opatření proti šíření ruských desinformací. Řada zemí euroatlantického bloku i jejich spojenců se rozhodla zablokovat ruský propagační kanál Russia Today

16.8.2022 v 19:44 | Karma: 18,86 | Přečteno: 1449x | Diskuse| Politika

Petra Havelková

Na vlnách šedé ekonomiky

Můj postoj k šedé ekonomice byl vždy dvojznačný. Vím, že poctivě danícím občanům, soukromým podnikatelům a právnickým subjektům vděčím za mnohé. Jen díky nim jsem bezplatně vystudovala, mohu jezdit po opravených silnicích.

28.7.2022 v 21:09 | Karma: 13,02 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ekonomika

Petra Havelková

Je projekt Pirátské strany o zdanění psychotropních látek smysluplný?

Možné zdanění příjmů z legislativně regulovaného prodeje psychotropních látek, které má Pirátská strana ve svém programu, se jeví jako zajímavý nápad řešení finančních problémů spojených s náklady na ústavní léčbu závislostí

6.7.2021 v 13:18 | Karma: 12,95 | Přečteno: 561x | Diskuse| Politika

Petra Havelková

Ruský vliv

Protřásla si bezstarostně své tmavé dredy v podzimním větru a nechala se pohladit posledním zábleskem babího léta. Cítila se svobodná.

1.3.2021 v 18:24 | Karma: 6,82 | Přečteno: 589x | Diskuse| Poezie a próza

Petra Havelková

Mercury a malí Čecháčci

Zpěvákova raná 80. léta strávená v Mnichově ve společné domácnosti s německou herečkou Barbarou Valentin, která jej zasvětila do tamní LGBT scény, byla v dětem přístupném filmu Bohemian Rhapsody zcela opomenuta.

10.3.2019 v 9:57 | Karma: 11,16 | Přečteno: 1225x | Diskuse| Společnost

Petra Havelková

Sacha Baron Cohen = Radek Vondráček, Sarah Palin = Miroslava Němcová

Radek Vondráček to už nemohl v sobě nadále dusit. Poté, co kníže po tolikáté před jeho očima usnul a o si to kladl osobně za vinu, se rozhodl, že rozvíří vody malého českého politického rybníčku a sejme masku seriózního právníka

8.3.2019 v 15:36 | Karma: 22,44 | Přečteno: 711x | Diskuse| Společnost

Petra Havelková

Bloger V si změnil profilovou fotografii

Čtete dobře, řeč není o Markétě Šichtařové, která si díky svým stále se měnícím vyprseným fotografiím získává přízeň desítky tisíc čtenářů, ale o blogerovi Davidovi V.

20.2.2019 v 14:12 | Karma: 26,56 | Přečteno: 1905x | Diskuse| Společnost

Petra Havelková

Půjde Mark Zuckerberg díky inicativě Václava Klause ml. sedět do českého vězení?

Boj Václava Klause mladšího za svobodu projevu v České republice, kterou dle jeho názoru ohrožuje cenzura ze strany sociálních sítí (především Facebooku), je chvályhodný.

27.1.2019 v 13:08 | Karma: 16,14 | Přečteno: 851x | Diskuse| Společnost

Petra Havelková

Ponechme mužům jejich vkus!

Reakcím padesátnic, které pobouřil výrok francouzského spisovatele, který prohlásil, že už se mu v jeho 50 letech neztopoří penis při pohledu na ženu jeho věku rozumím, ale....

11.1.2019 v 17:47 | Karma: 19,82 | Přečteno: 1262x | Diskuse| Společnost

Petra Havelková

Orlické hory

Silvestrovská procházka orlickými horami se namísto kochání scenériemi zvrtla v datlování aplikací mapy.cz a já se během ní stala "čínskou občankou"

7.1.2019 v 12:58 | Karma: 17,10 | Přečteno: 422x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Havelková

Jak se dělá talk show na TV Barrandov

Pořad Nebezpečné vztahy moderátora Honzy Musila láká televizní diváky na skandální odhalení, vyhrocené střety mezi pozvanými hosty z řad prostého českého lidu. Je ale všechno tak, jak se divákovi zdá?

9.12.2018 v 12:13 | Karma: 30,13 | Přečteno: 2162x | Diskuse| Společnost

Petra Havelková

Spílání malému Čecháčkovi u příležitosti výročí české státnosti

Kabaret české státnosti, které zinscenovalo brněnské Mahenovo divadlo se změnil pro mě a 2 další milovnice divadla a kultury středního věku v kabaret české nudnosti. Jednu z nás z představení prudce rozbolela hlava

1.12.2018 v 18:06 | Karma: 27,91 | Přečteno: 1327x | Diskuse| Kultura

Petra Havelková

Český jazyk nám feministická a LGTB lobby nikdy neukradne!

Obavy z útoků LGBT lobby na tradiční hodnoty, jež jsou založeny na roli ženy a muže coby monogamního páru, se stupňují. Napomáhají k tomu legislativní kroky, řešící práva LGTB minorit v otázce manželství anebo adopce dětí.

26.11.2018 v 16:57 | Karma: 23,93 | Přečteno: 888x | Diskuse| Společnost

Petra Havelková

Kunětická hora-sídlo Rumburakovo

Rumburak byl odpradávna mou oblíbenou pohádkovou postavičkou. Zatímco v nepraktické pohádkové říši byl pro svůj pragmatismus plísněn, ve filmu Rumburak ukázal sympatičtější tvář.

31.7.2018 v 14:53 | Karma: 18,26 | Přečteno: 458x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Havelková

Proč mezi Trumpem a Junckerem zavládla jedinečná chemie?

Nebe a dudy, voda a oheň, neřízená střela a zpomalený byrokrat, to jsou Donald Trump a Jean-Claude Juncker. Vše svědčilo o tom, že si při setkání v Bílém domě si neporozumí. Přesto mezi nimi přeskočila jiskra. Proč vlastně?

29.7.2018 v 15:25 | Karma: 12,14 | Přečteno: 427x | Diskuse| Politika

Petra Havelková

Bajka o bukvicích a zlé kavce

Dvě zamilované bukvice seděly na lavičce v parku pod svým rodným stromem. Nedávno se jim splnil vytoužený sen a v kočárku houpaly své adoptované dítě, miniaturní bukvici s dudlíkem v puse.

19.7.2018 v 19:43 | Karma: 15,18 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Poezie a próza

Petra Havelková

Za emigraci byl krávě v EU vyměřen trest smrti

Řadu členů EU vyděsil krutý rozsudek pro prostomyslnou březí krávu Penku, která si se svým nízkým kravím IQ nedokázala přečíst tabulku "Pozor státní hranice" a odešla z Bulharska do Srbska

16.6.2018 v 14:01 | Karma: 20,07 | Přečteno: 870x | Diskuse| Společnost

Petra Havelková

Blížíme se Rusku anebo spíše Saúdské Arábii?

V obou dvou zemích jsou umělci ostrakizováni za svobodu uměleckého projevu a uměleckou kritiku propojení autoritářského režimu s náboženstvím

30.5.2018 v 20:49 | Karma: 10,11 | Přečteno: 581x | Diskuse| Kultura

Petra Havelková

Dáma s psíčkem

Ministryně obrany, jež si vyfotila věnec položený neznámému vojínovi na Vítkově spolu se svým psem, hnula žlučí velké části českého národa. Ale proč vlastně?

19.5.2018 v 12:08 | Karma: 13,23 | Přečteno: 934x | Diskuse| Společnost

Petra Havelková

Bude Natalie Portmanová zbavena izraelského občanství?

Slavná americká herečka izraelského původu se kriticky vyslovila k nedávným nepřiměřeným zásahům izraelských ozbrojených složek proti protestujícím Palestincům, které si vyžádaly civilní oběti

25.4.2018 v 14:09 | Karma: 16,71 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 191
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1258x
Mezi mé zájmy patří  kulturní dění v mém okolí, literatura, reflexe vlivu masových médií na utváření obecného mínění. Zajímám se o kognitivní vědy, evoluční psychologii, teorii memů a literaturu.