Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

My trampové nejsme žádní Trumpové

Dlouho jsem přemýšlela, zda kvůli přenosu inaugurace 45. amerického prezidenta pojedu na trampský výlet, anebo zůstanu připoutaná k TV a druhý den se zúčastním protestů. Nakonec jsem se stala trampkou a ne anti-trumpkou.

Odjížděla jsem na vlak v 5 hodin odpoledne, a tak jsem s napětím sledovala hlavu přilepenou na tabletu zpravodajství CNN o průběhu inaugurace.  Téměř jsme se rozplakala, když se zjevila kysele se tvářící Hillary Clintonová, které jsem ve volbách strašně moc fandila.   

Komentátoři CNN breptali cosi o hlubokém vnitřním boji, o tom, jak moc se musí tato žena přemáhat, poté, co si všechno od Trumpa vyslechla, a že to v sobě asi ještě dusí. Bohužel dnes není inaugurována ona, zaslzeli tiše.  Pak jsme musela utéct na vlak a vše jsem mohla vzhledem k slabému signálu sledovat jen díky textovým komentářům ČT24. Nejvíce jsem se těšila na Donaldem Trumpem vlastnoručně sepsaný proslov,  který mu dle závistivých novinářů stejně stylizoval S.Miller. Objevoval se s hrobovou přesností  po 3 minutách po jednotlivých odstavcích. ČT24 jsem brzo odepsala kvůli kostrbatosti překladaného textu a najela jsem na britský Guardian.

3 minutky po 3 minutkách jsem hltala, co z Guardianu vylézalo, a po chvíli jsem naznala, že  si Trump projev opravdu napsal sám. Zasmála jsem se temné vizi USA zasažených neúrodou, nezaměstnaností, krveprolitím gangů  a dalšími morovými ranami, od nichž D. Trump prostý lid jednou pro vždy mávnutím kouzelného proutku osvobodí.

Pak jsem se svými bágly vyskočila z vlaku a setkala se na přestupní stanici s ostatními trampy. Měli jsme hodinku času a tak jsem stále s hlavou přilepenou na svém tabletu lovila informace. Trampy Trump nechával chladným, chtěli po mě maximálně, abych jim zjistila text trampské písničky. 

trampy inaugurace Trumpa nezajímala

Pak jsme se autobusem přesunuli do chaloupky, kde jsme měli strávit magické 2 dny v krásné krajině Toulovcových maštalí. Prvně jsme se stavili v hospodě, kde jsem si vydyndala heslo k wifi a opět sledovala inaugurační projev.

Trump mi mezitím odletěl vrtulníkem, a tak jsem si alespoň mohla přečíst nenávistný komentář levicového intelektuála na Guardianu, jenž nenechal na projevu nit suchou. Trošku mě u toho rušil zvuk kytary a harmoniky a také jsem musela sníst kulajdu. Trump už asi obědvá, řekla jsem si závistivě. Určitě vybranější speciality. 

V chaloupce, kde jsem byli ubytováni, jsem si rychle rozložila své věci, a přečetla si komentáře  odpůrců Trumpa v tisku, kde se všichni unisono shodli, jak moc se musí nyní americký lid stmelit a bojovat za lidská práva a proti demagogii. Druhý den ráno jsem si přečetla, kterak se jeden komentátorů nemohl dostat ani na jeden z Trumpových bálů, ačkoli se daly sehnat lístky pod cenou, protože se musely stát dlouhé fronty a ostraha nebyla vůbec koordinována. A že se prý žurnalista, jenž to nakonec po třetím pokusu vzdal, stejně doslechl od kolegy žurnalisty, že to stejně za nic nestálo. A tak o nic nepřišel. "Sláva", oddechla jsem si. 

Znuděně jsem do sebe nechala nalít ostatními trampy svařák  a trumpománie mě přešla. Jediný fanoušek Donalda Trumpa, mrštný a elegantní kominík, měl jiné starosti, trampové na Trumpovi ocenili pouze jeho peprný slovník, jenž jim není cizí. 

tramp a ctitel Trumpa pomáhá galantně i své ideologické odpůrkyni, zastánkyni demokracie

Jediná  kolegyně - trampka měla podobný problém jako já.

Také by raději civěla doma na TV a sledovala, co se děje v USA.  Když jsem se jí snažila vysvětlit, že o nic nepřišla, nechtěla mi věřit.

A tak jsem jí druhý den ukázala na tabletu na youtube.com záznam z inauguračního proslovu. Vyslechla si těkavě proslov a sdělila, že jsou to to stejně kecy, jaké se vedou vždycky. Strašně ale toužila vidět kostýmek Melanie Trumpové. Tak jsem jí ho ukázala. Melánii moc nefandí, připadne jí taková nějaká umělá, jakoby loutkovitá. 

"To víš, bývalá manekýna, co prožila půlku svého života ve skleníkovém prostředí Trumpovy věže."  Více jsme se pobavily nad pochodem žen, protestujících proti mizogynii, potlačování LGTB práv a práv minorit. 

kamarádku zajímala nejvíc barva kostýmu Melanie

Přemýšlely jsme nad tím, co to znamená  "nastywoman, " za kterou se označila polovička amerických demonstrantek.

Kamarádku inteligentně napadlo, že tak Donald asi někoho pojmenoval. Až později mi došlo, že to byla Hillary Clintonová. Hashtag #I'mANastyWoman se stal celosvětovým výkřikem po lidské solidaritě.

Zatímco nyní byly USA díky hollywoodským filmům zemí rozesmátých agentek FBI, zubících se černošek a inteligentních psychoanalytiček, nyní se ze všech žen najednou staly přes noc nakvašené okurky. 

"Nepřehání to s těmi protesty nějak?" zeptala se kolegyně trampka. "Vždyť byl ten Trump legitimně zvolen!"

 Co jsem jí měla říct? Prázdná hesla o odlišné mentalitě lidí v USA, která se liší od našeho pokojného českého stádního pudu! Anebo o tom, že si někdo potřeboval vybouřit své hormony, anebo o tom, že si za to prezident může sám, že na protestní pochody doráží více lidí, nežli na jeho inauguraci a on si myslí, že jeho inaugurace byla nejzalidněnější ze všech dosavadních inaugurací.

"Co vlastně špatného na něm ti liberální Američané vidí?"
"Holka, to by byl dlouhý seznam", pomyslela jsem si, "a mně se chce spát. Globalizací to počíná, zdravotním pojištěním pokračuje a  frakováním ropy končí."

"Nejlepší by bylo, když bychom se mohly obejít bez ropy, povzdechla si kamarádka " a konečně jsme přestaly být závislé na zemích OPEC. Mělo by se investovat více do čistých zdrojů energie."
"To máš pravdu, ale když Trump nasliboval tolika americkým horníkům, pracovníkům závislým na ropným průmyslu a dělníkům v automobilkách hory a doly, a pak jim přinese snížením daní, jež přiláká do USA investory maximálně vyšší míru automatizace a další vyhazovy"

"Navíc ropa není jenom benzín a nafta, je to celej petrochemickej průmysl. Vyrábí se z toho... " a teď jsem si nemohla vzpomenout co.

"Já vím, že se z toho dělají i nylonky, ale nemohly bychom se bez nich obejít" zasnila se kamarádka. 

 "Obávám se, že při současném stavu vědy a techniky se bez ropy asi neobejdeme. Až budeš skuhrat, že tě bolí zub, pak přestaneš nadávat na ropu, z níž se vyrábí léky na bolest."

Pak jsme si ještě rozebrali pořad Saturday Night Live a zavzdychaly jsme si, jak nás ty Baldwinovy parodie Trumpa nudí. A padly jsme vyčerpáním. Druhý den jsme nastoupily na trampský pochod skalami  a já jsem tiše vzpomínala na všechny ty demonstrující feministky a ochránkyně lidských práv, jež bych tak ráda podpořila a místo toho jen šlapu v improvizovaných návlecích, jenž mi ze starých podkolenek vyrobil vášnivý ctitel Donalda Trumpa, mrštný kominík a tramp v jedné osobě.  

26 km jsme ušli a ani jednou jsme neprotestovali, pokorně jsme se podřídili vůdci, jenž znal trasu lépe nežli my se svými GPS.

Ti méně šikovní z nás padali ze svahů jako kutálející se koblížky a přidržovali se kořenů, ti šikovnější nám podávali ruce.

Až se setmělo a my první jsme našli v hlubokém nerovném lese ten správný směr. Další se ale ztratili. Nakonec byli dloma dřív, nežli jsme tam byli my, a stihli ještě vesnickou tancovačku, kam se procpali v otrhaných trampských oblecích. Užili si ji více, nežli účastníci 3 plesů Donalda Trumpa, protože tam bylo karaoke.  

my jsme disciplinovaně pochodovali

A tak jsem dospěla k názoru, že nemůžu být tramp a anti-trump v jedné osobě. To by bylo něco jako doktor Jekyll a pan Hyde.

Budu si chtíc nechtíc muset vybrat. Buď budu věčně protestující nastywoman, anebo povolnou patriotkou, jež obdivuje krásy české krajiny, nenávidí globalizaci, je pro vybudování hranic, rozpad EU a návrat ke kořenům. 

 

Autor: Petra Havelková | pondělí 23.1.2017 20:37 | karma článku: 20,51 | přečteno: 1001x
  • Další články autora

Petra Havelková

Poslední mohykáni proruské propagandy v Česku

Během únorového vpádu vojsk Putinova režimu na Ukrajinu bylo přijata série opatření proti šíření ruských desinformací. Řada zemí euroatlantického bloku i jejich spojenců se rozhodla zablokovat ruský propagační kanál Russia Today

16.8.2022 v 19:44 | Karma: 18,86 | Přečteno: 1451x | Diskuse| Politika

Petra Havelková

Na vlnách šedé ekonomiky

Můj postoj k šedé ekonomice byl vždy dvojznačný. Vím, že poctivě danícím občanům, soukromým podnikatelům a právnickým subjektům vděčím za mnohé. Jen díky nim jsem bezplatně vystudovala, mohu jezdit po opravených silnicích.

28.7.2022 v 21:09 | Karma: 13,02 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ekonomika

Petra Havelková

Je projekt Pirátské strany o zdanění psychotropních látek smysluplný?

Možné zdanění příjmů z legislativně regulovaného prodeje psychotropních látek, které má Pirátská strana ve svém programu, se jeví jako zajímavý nápad řešení finančních problémů spojených s náklady na ústavní léčbu závislostí

6.7.2021 v 13:18 | Karma: 12,95 | Přečteno: 561x | Diskuse| Politika

Petra Havelková

Ruský vliv

Protřásla si bezstarostně své tmavé dredy v podzimním větru a nechala se pohladit posledním zábleskem babího léta. Cítila se svobodná.

1.3.2021 v 18:24 | Karma: 6,82 | Přečteno: 589x | Diskuse| Poezie a próza

Petra Havelková

Mercury a malí Čecháčci

Zpěvákova raná 80. léta strávená v Mnichově ve společné domácnosti s německou herečkou Barbarou Valentin, která jej zasvětila do tamní LGBT scény, byla v dětem přístupném filmu Bohemian Rhapsody zcela opomenuta.

10.3.2019 v 9:57 | Karma: 11,16 | Přečteno: 1225x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 191
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1258x
Mezi mé zájmy patří  kulturní dění v mém okolí, literatura, reflexe vlivu masových médií na utváření obecného mínění. Zajímám se o kognitivní vědy, evoluční psychologii, teorii memů a literaturu.